Subject: Reg 2/2545544, 11.09.25, TEAVITUS veekvaliteedi kõrvalekaldest Keemikute tn 41, Maardu
From: "Tallinna Vesi AS" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Thu, 11 Sep 2025 16:40:32 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hea klient

Teie proovivõtupunktis, Keemikute tn 41, on tuvastatud joogivee
kvaliteedinõuetele mittevastavus. 10.09.2025 võetud veeproovis tuvastati
22 arv/100ml Coli-laadset bakterit. Üksikute coli-laadsete bakterite
ilmnemine veeproovis on indikaatornäitaja ning terviseriski avaldumine
sellise vee tarbimisel on väga vähetõenäoline (tavapärase immuunsusega
inimeste puhul). Siiski soovitab AS Tallinna Vesi igasuguse riski
välistamiseks ajutiselt Teie kinnistul kraanivett joogiks tarbides seda
eelnevalt keeta või eelistada pudelivett. Bakterid hävivad vee
kuumutamisel ja seetõttu on keedetud vee joogiks tarvitamine ohutu. Leitud
bakterid on oma olemuselt keskkonnas (nt mullas ja taimestikus) leiduvad
bakterid.

Soovitame joogivee kvaliteedi taastamiseks tagada kinnistusisestes
torustikes pidev veevool pikema aja kestel, vähemalt 30 minutiks. Selleks
palume Teil kinnistu siseselt jätta joogiveekraanid avatuks ka torustike
kaugemates tarbimispunktides. Ühtlasi palume üle vaadata kinnistu
veemõõdusõlm, kui sinna on paigaldatud filtrid, siis tuleks neid kindlasti
hooldada või välja vahetada.

AS Tallinna Vesi peab oluliseks seirata joogivett regulaarselt ja
laiaulatuslikult. Igakuiselt võtame üle linna sadu veeproove klientide
kraanidest, mille eesmärk on tuvastada, kas joogivee nõuetelevastavus
linna kõigis piirkondades on tagatud. Kokku teostame joogivee kvaliteedi
kontrolli 120-s proovivõtukohas.

Tuleme kordusproovi võtma järgmise nädala kolmapäeval 17.09.2025.

Küsimuste korral palun võtke ühendust meie veevõrgu diagnostika juhiga
Oleg Tšaikiniga (telefoni nr 6262 375).

Heade soovidega

Kristiina Soovik

Veekvaliteedi juht

AS Tallinna Vesi

+372 5661 9942